Eén locatie, één telefoonnummer en werken op afspraak mogelijk

Wat

Vergeet geen afspraak te maken

1. Online

Klik op deze link en maak online een afspraak met de dienst Burgerzaken (identiteitskaart, paspoort, bewijs van woonst ...) of de dienst omgeving (vragen i.v.m. bouwen ...)

2. Telefonisch

Maak via ons algemeen telefoonnummer 03-355 50 50 een afspraak met alle diensten.

3. Aan het onthaal

Kom naar het onthaal in de Handboogstraat en maak een afspraak met de dienst die je nodig hebt. Ben je niet zeker welke dienst dat is, dan helpen de medewerkers van het onthaal je daar graag mee verder. 

Zonder afspraak ben je altijd welkom aan het onthaal

Waarvoor kan je bij het onthaal terecht?

  • Algemene info
  • Hulp bij het maken van een afspraak
  • Inschrijvingen en verkoop allerlei zoals bv. PMD zakken

Eén onthaal mét ruimere openingsuren

Dag Voormiddag

Namiddag

Avond
Maandag 8.00 - 12.30 u.

13 -15 u.

16 - 20 u.
Dinsdag 8.00 - 12.30 u. 13 -15 u.  
Woensdag 8.00 - 12.30 u. 13 -15 u.  
Donderdag 8.00 - 12.30 u. 13 -15 u.  
Vrijdag 8.00 - 12.30 u.    

Voordelen van een afspraak

Een afspraak maken heeft twee grote voordelen. Het is snel. Je moet niet of nauwelijks wachten als je langskomt. Je meldt je enkele minuten voor je afspraak aan bij het onthaal en wordt op het ingeplande uur naar het gesprekslokaal of loket geroepen. Bovendien wordt de behandeltijd ingekrompen. We weten immers waarvoor je langskomt, waardoor er heel wat documenten en dossiers vooraf voorbereid kunnen worden. En jij kan bij het maken van je afspraak, zelf al mogelijke vragen of opmerkingen meegeven.

Door het maken van een afspraak kunnen we efficiënt werken. Je krijgt namelijk meteen informatie over de noodzakelijke documenten die je moet meebrengen of andere nuttige informatie. 

Aan de werking van de sociale dienst, de dienst thuis- en seniorenzorg en de juridische dienst wijzigt er niets.