Pidpa waarschuwt voor valse medewerkers

Gepubliceerd op donderdag 1 augustus 2019 9.57 u.
De afgelopen dagen kreeg Pidpa verschillende meldingen over personen die bij klanten aanbelden en onterecht beweerden medewerkers te zijn. Het waterbedrijf waarschuwt klanten dan ook en roept hen op om bij twijfel de klantendienst te contacteren.

De personen doen zich valselijk voor als medewerkers van Pidpa om op deze manier de woning proberen binnen te dringen of proberen te achterhalen wanneer de bewoners niet thuis zijn. 'De afgelopen dagen hebben wij opnieuw heel wat nieuwe meldingen hierover ontvangen', aldus Alain T’Syen, woordvoerder van Pidpa. 'Belangrijk om te weten is dat wij nauwelijks bij onze klanten in de woning zelf moeten zijn. Dat gebeurt slecht in heel uitzonderlijke gevallen, bijvoorbeeld bij de plaatsing, vervanging of herstelling van een watermeter: werkzaamheden die op afspraak gebeuren.'

Personeelskaart vragen

Bij andere werkzaamheden, zoals bij staalnames om de waterkwaliteit aan de kraan te controleren, gebeurt dit zonder afspraak. In deze gevallen zijn er een aantal zaken die je kan controleren om na te gaan of hij werkelijk is wie hij zegt: kledij waarop duidelijk 'Pidpa' staat vermeld en/of een voertuig met het logo van het waterbedrijf. Daarnaast is elke medewerker van Pidpa in het bezit van een officiële personeelskaart, die hij op vraag van de klant met een glimlach zal tonen.

Twijfel? Contacteer de klantendienst

Bel het nummer 0800-903 00 (gratis) om te vragen of er werken bij jou ingepland werden.