Beleidsconsulent grondgebied (m/v/x)

Gepubliceerd op donderdag 15 oktober 2020 11.25 u.
Onmiddelijke indiensttreding / voltijds contractueel dienstverband / B1-B3 / m-x-v/werfreserve van 2 jaar

Coördineer je graag projecten, ben je geïnteresseerd in openbaar domein, mobiliteit en lokale economie en wil je in de toekomst bouwen aan de openbare wegen, riolering, fiets- en voetpaden van Wommelgem? Solliciteer dan zeker!

Functieomschrijving

Als beleidsconsultent Grondgebied werk je binnen de afdeling Grondgebied en meer specifiek binnen de dienst openbare werken en mobiliteit. Deze dienst is belast met planning, uitvoering en opvolging van alle infrastructuur- en onderhoudswerken, die zowel in eigen beheer als door derden worden uitgevoerd, alsook met het uitzetten van een modern mobiliteitsbeleid en duurzaam detailhandelsbeleid.

Dit alles doe je op een kwaliteitsvolle wijze met oog op een optimale klantgerichtheid voor de burger. Je legt de link tussen het beleid en de uitvoering en werkt nauw samen met je collega’s van de dienst. Je volgt zowel de operationele uitwerking, als de administratieve afhandeling van het dossier. Het takenpakket is ruim en gevarieerd, waar zowel probleemoplossend vermogen, als teamwerk belangrijk zijn. Je bouwt een breed netwerk uit met o.m. de dienst omgeving, de communicatiedienst, de werkleider, externe ontwerpbureaus en aannemers.

Profiel

Je beschikt over een diploma dat toegang geeft tot het niveau B, bij voorkeur in een technische richting.

Taken

  • Je coördineert het volledige proces, van het advies over uitbesteding tot de oplevering en evaluatie van het project.
  • Je maakt lastenboeken voor projecten, samen met studiebureaus en architecten, en bewaakt de kwaliteit van de geleverde werken door projectoverleg .
  • Je beheert de budgetten en bent aanspreekpunt voor interne en externe partners voor uw projecten.
  • Je draagt op een positieve manier de realisaties op gebied van openbaar domein, uit, zowel via inwonersparticipatie, rapportage aan het bestuur, als in de relaties met andere overheden en partners.

Je formuleert beleidsadviezen op basis van een analyse van de noden en knelpunten inzake openbaar domein. 

Competenties

  • Analyseren: Maakt analyses van complexe vraagstukken
  • Plannen en organiseren: Plant en organiseert zijn werk effectief
  • Communiceren: Communiceert vlot met verschillende doelgroepen
  • Samenwerken: Stimuleert de samenwerking binnen werkgroepen of projectgroepen
  • Initiatief: Neemt initiatieven om op gebeurtenissen of ontwikkelingen te anticiperen

 Aanbod

  • Een voltijdse tewerkstelling, voor onbepaalde duur, in contractueel dienstverband (38 u/week - bediende)
  • Verloning volgens schaal B1-B3, aangevuld met vakantiegeld, eindejaartoelage en maaltijdcheques van 8 euro per voltijds gepresteerde dag
  • Gunstige verlofregeling
  • Hospitalisatieverzekering voor personeelsleden

Plaats van tewerkstelling

Lokaal Bestuur Wommelgem
Kaakstraat 2
2160 Wommelgem

Waar en hoe solliciteren?

Per brief: de kandidaturen dienen gericht te worden aan het gemeentebestuur Wommelgem, Kaakstraat 2 te 2160 Wommelgem, met als onderwerp: “Sollicitatie Beleidsconsultent Grondgebied”.

Of via mail: personeelsdienst@wommelgem.be met als onderwerp: “Sollicitatie beleidsconsultent Grondgebied”.

De kandidaturen kunnen ingediend worden tot uiterlijk 22 november 2020.

De schriftelijke proef gaat door op 3 december 2020 , de mondelinge proef in de week van 14 december 2020.

Voeg volgende documenten bij je kandidatuurstelling:

  • Afschrift diploma
  • Motivatiebrief
  • Uitgebreid CV
  • Recent bewijs van goed gedrag en zeden (max. 3 maanden oud)

Bij eventuele vragen kan je terecht bij de personeelsdienst via het nummer 03/355 50 50 of via personeelsdienst@wommelgem.be 

Melding sluiten

Samen tegen het coronavirus

Een overzicht van alle maatregelen in Wommelgem

Onze diensten helpen je (van thuis uit) verder

  • Mail je vraag naar de dienst of bel naar het onthaal via tel. 03-355 50 50
  • Gebruik zoveel mogelijk de formulieren van het digitaal loket
  • Dienst burgerzaken werkt enkel op afspraak (en enkel voor dringende documenten)
  • De bib opende opnieuw de deuren, mét voorzorgsmaatregelen
  • De werf, BKO en thuiszorgdienst werken verder met de nodige voorzorgsmaatregelen

Heb je hulp nodig of kan je hulp bieden?

Maak gebruik van ons vrijwilligersnetwerk (vb. voor boodschappen, honden uitlaten, sociaal contact). Lees het artikel (klik hier) voor meer info of via tel. 03-355 50 55.

Naar het digitaal loket