Afvalcontainers aanvragen en teruggeven

Als nieuwe inwoner kan je zowel voor restafval als voor GFT een afvalcontainer aanvragen. Wanneer je verhuist naar een andere gemeente, moet je de afvalcontainers weer teruggeven. Het is niet verplicht om een afvalcontainer aan te vragen.

Contact

Telefoonnummer: 0800 98 003 (gratis)

e-mail:  mijncontainer@wommelgem.be

Hoe vraag ik mijn container aan?

  • telefonisch
  • via mail

Waarborg op nieuwe of extra containers

Per container betaal je een waarborg. Je krijgt de betalingsgegevens bij je aanvraag. Je betaling moet ten laatste op de vrijdag voor de leveringsdatum verwerkt zijn. Afhankelijk van jouw bank kan dit tot één werkweek duren. Houd hier rekening mee. 

Hoe geef ik mijn container terug?

Maak een afspraak voor de ophaling

  • telefonisch
  • via mail

Wanneer je verhuist naar een andere gemeente geef je binnen de 4 weken de container terug.

Wanneer wordt mijn container geleverd of opgehaald?

De containers worden op vaste data geleverd of opgehaald. Voor 2024 zijn deze rondes tweewekelijks voorzien op dinsdag:

  • 16/01/2024

  • 30/01/2024

  • 13/02/2024

  • 27/02/2024

  • 12/03/2024

  • 26/03/2024

  • 09/04/2024

  • 23/04/2024

  • 07/05/2024

  • 21/05/2024

  • 04/06/2024

  • 18/06/2024

  • 02/07/2024

  • 16/07/2024

  • 30/07/2024

  • 13/08/2024

  • 27/08/2024

  • 10/09/2024

  • 24/09/2024

  • 08/10/2024

  • 22/10/2024

  • 05/11/2024

  • 19/11/2024

  • 03/12/2024

  • 17/12/2024

  • 31/12/2024

Wanneer maak ik een afspraak voor mijn container?

Je aanvraag moet ten laatste op de vrijdagochtend voor de leveringsdatum volledig in orde zijn.

Wil je je container op dinsdag 30/01/2024 laten leveren of ophalen, dan moet je aanvraag ten laatste op vrijdagochtend 26/01/2024 volledig zijn. Een aanvraag is pas volledig als de afspraak gemaakt is en de waarborg ontvangen is.